Varför gråta när man kan skratta?

varför gråta när man kan skratta?
varför vara arg när man kan vara glad?
varför sitta hemma och deppa ihop för en kille när man kan dra upp långfingret och visa att man kan överleva utan han?
Visst, man får vara ledsen och depp ibland det är klart att man får. Men liksom, varför vara ledsen i onödan? Varför bli arg för att man kanske inte får sin iphone 4s, när det finns barn och andra som skulle bli överlyckliga över att få en gammal tjock nokia, förstår inte vitsen med att gå runt och vara ledsen och tänka på hur dåligt liv man har och hur bra man skulle ha det om saker var si och så. Tänk istället positivt och se på allt det bra du har! En familj,vänner, tak över huvudet, kläder på kroppen, får gå i skolan och det bästa av allt- folk som älskar dig för den du är!!
Tänk på allt det där! okej, alla nu bah what får gå i skola? Vem vill det liksom? men det finns flera hundratals barn som gör allt för att få börja i skolan. Så nekar vi det. Jag gillar faktiskt skolan, hade det inte vart för den så hade nästan inga haft ett jobb, eller så hade jag nästan inte haft dom fina vännerna jag har idag!
Se allt det bra du har, istället för det dåliga. Om du provar det ska du se att det blir mycket roligare att vakna upp på morgonen! Jag tänker nästan alltid på det bra jag har, och varför jag ska vara glad! Jag är glad därför jag tänker inte gå runt och deppa sönder för helt onödiga saker, utan ser nästan allt från den ljusa sidan! Man lever bara en gång, så lev ditt liv och ha kul!
baby you're a firework!

collage by me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0